Tijdens de Carrosserie Vakdagen van 3-5 september in Gorinchem introduceert Bunk Carrosserie- & Wagenbouw BV een nieuw en uniek 7-tons BE-concept onder de naam EasyLiner. Deze lichtgewicht gesloten combinatie van motorwagen en aanhangwagen is voorzien van een zogenaamd doorlaadsysteem en komt als antwoord op de groeiende behoefte aan flexibiliteit in laadvermogen met een BE-rijbewijs. Tijdens de vakbeurs wordt in de stand (157) een model gedemonstreerd.
Door de toename van controles en hoge boetes voor overbelading groeit de vraag naar flexibele oplossingen in carrosseriebouw. Als antwoord hierop ontwikkelde Bunk de EasyLiner. Een nieuw 7-tons BE-concept op basis van een doorlaadsysteem waarmee een laadvermogen tot ca. 3000kg wordt gehaald.
Flexibiliteit in transportMet de EasyLiner brengt Bunk een combinatie motorwagen/aanhangwagen op de markt die verschillende pluspunten samenbrengt. De lichtgewicht gesloten combinatie is voorzien van elk een CityBOX Sandwich. De middenas-aanhangwagen is uitgevoerd met doorlaaddeuren die aansluiten op de 750kg achtersluitende laadklep van de motorwagenopbouw. Hierdoor ontstaat een laadvloerlengte van 8,3 meter (17,5 m2 vloeroppervlakte), een inhoud van 38,5 m3 en ca. 3000kg aan laadvermogen. De flexibiliteit zit in de mogelijkheid van het rijden van deze combinatie met een BE-rijbewijs (ook de versie vanaf 2013), het solo kunnen rijden van de motorwagen waardoor de maximum snelheid op 120 km/h ligt en de variatie in opties en compatibiliteit met verschillende truckmerken en -types.
Vakbeurs als showroomDe Carrosserie Vakdagen zijn een complete showroom voor bezoekers om verschillende soorten innovatieve transportoplossingen te bekijken en toetsten aan hun vervoersbehoeften. Naast de EasyLiner presenteert Bunk daarom een luchtgeveerde 7-tons BE-oplegger met een koel/vriescarrosserie van ISONORT en de ISONORT demo BE-oplegger (buiten)..